سفارش تبلیغ
صبا ویژن


محاورات

جناب تری جونز، کشیش محترم آمریکایی، پدر مقدس؛

دیروز شما سوزاندن کتاب مقدس دین من را به جرمی ناکرده دستور داده بودید! دستوری که به وعده همان قرآن از پیش نیز می دانستیم که عملی نخواهد شد و کسی را یارای از بین بردن این معجزه خاتمیت نیست!

(*بعداْ نوشت: گرچه چند روز بعد از روزی که وعده داده بودی نمایشی راه انداختی اما هنوز هم سر حرف قبلی ام هستم که "کسی را یارای از بین بردن معجزه خاتمیت نیست"! چراکه این وعده پروردگار من است.)

نمی‌دانم پیش از صدور آن دستور، فرصت کرده بودید یا نه که شاید بعد از سال‌ها از توهمات خود به درآیید و غبار از تن کتاب مقدس دین خود بزدایید و تورقی کنید انجیل را تا به یاد آورید که عیسای نبی بر سر کوه فرمود « خوشا به حال آنان که برای برقراری صلح در میان مردم کوشش می‌کنند، زیرا ایشان فرزندان خدا نامیده خواهند شد» [انجیل متی، موعظه سرکوه، راز خوشبختی]

جناب تری جونز، پدر مقدسی که امروز حتی فرزند خدا بودن خود را نقض کرده‌اید؛

پیش از یازده سپتامبر را نمی‌دانم در چه احوالی به سر برده اید اما بعد از آن را شک ندارم که در خواب عمیقی گذرانده‌اید که تازه به یاد آورده‌اید بعد از چند سال، واکنشی در برابر آن حادثه نشان دهید! بی‌گمان همین خواب چند ساله قوای ادراکی شما را مختل نموده که احکام و فرامین پیامبر خودتان –و البته ما- را  فراموش کرده‌اید و از یاد برده‌اید که مدعی صلح طلبی بوده‌اید!

نمی‌دانم حتی پیش از حادثه‌ی 11 سپتامبر که کشورتان -به گمان خودتان- در صلح و آرامش و آزادی به سر می‌برد فرصت کرده بودید نگاهی به کتاب مقدس خود بیاندازید یا نه؟ قرآن مقدس ما که دیگر پیشکش خودمان!

اما می‌دانم که هیچ از پیامبر ما نمی‌دانید و قرآن ما را تا به حال نخوانده‌اید، که اگر فرصتی برای خواندن داشتید همان انجیل‌های خاک گرفته‌ی خود را تکانی می‌دادید.

می‌دانم که نمی‌دانید ما به حکم همان قرآنی که در دستمان است و شما دیروز ناخوانده قصد سوزاندش را کرده بودید، به عیسی (علی نبینا رحمه) همچون محمد (صلی الله علیه و آله) ایمان داریم.

انجیل برای ما محترم است آقای تری جونز و اعمال وحشیانه‌ی به ظاهر پیروان آن، حتی اندکی از احترام ما به آن کتاب مقدس را نخواهد کاست.

شما را به حکم کتاب مقدس خودم، قرآن، که از آن کاملاً ناآگاه هستید، محکوم نمی‌کنم. اما اگر هنوز آثاری از انسانیت در شما باقی مانده باشد، شما را با شرمندگی از این واقعیت به حال خود رها خواهم ساخت که من و بسیاری از هم‌وطنانم در همان سرزمینی که شما گمان‌های بدی درباره‌اش دارید، در کمال آزادی به مطالعه‌ی انجیل شما پرداخته‌ایم و بند بند آن را چه بسا بهتر از خود شما به یاد داریم!

بله آقای تری جونز!

اگر قرآن ما را به غلط به شما معرفی کرده‌اند، اگر در کشور صلح طلب و آزادی‌خواه شما فرصتی برای مطالعه و تحقیق درباره‌ی قرآن ما نبوده است، اگر ذهن شما را به جای آماده کردن برای رویارویی با حق و حقیقت، تنها از دشمنی و دروغ پر کرده‌اند و به خاطر منافع خودشان، از خاتم‌النبیین چهره‌ای خشن برای شما ترسیم کرده‌اند، باید بدانید که در سرزمین اسلامی من چنین نبوده است!

من در سرزمینم، بر خلاف شما که هیچ از محمد امین نشنیده‌اید، به برکت کتاب مقدسم، قرآن، عیسی ناصری را به درستی شناخته‌ام. من بر خلاف شما که امکان خواندن کتاب مقدس ما، قرآن، را نداشته‌اید، انجیل شما را بی هیچ کم و کاستی در اختیار داشته‌ام و آن را در کمال آزادی خوانده‌ام و از یاد نبرده‌ام که در آن حضرت عیسی فرموده است که:

«گفته شده است که هرکس مرتکب قتل شود، محکوم به مرگ باشد. اما من می‌گویم که حتی اگر نسبت به برادر خود خشمگین شوی و بر او فریاد بزنی، باید تو را محاکمه کرد؛ و اگر برادر خود را «ابله» خطاب کنی، باید تو را به دادگاه برد؛ و اگر به دوستت ناسزا گویی، سزایت آتش جهنم می‌باشد». [انجیل متی، احکام تورات]

چطور است که برای محاکمه و مجازات شما، برای یک بار هم که شده شما را به خواندن کتاب مقدس خودتان مجبور ساخت آقای تری جونز؟!

------------------------------------------------------

*کمی برای چنین نامه‏ای دیر به فکر افتادیم...

*قرار بود اینجا دیگر به روز نشود، اما اهمیت موضوع باعث شد تا هم در اینجا و هم در بلاگفایمان نامه را به نمایش درآوریم. نظری اگر داشتید تشریف فرما شوید به منزلمان در بلاگفا.

 


نوشته شده در جمعه 89/6/19 شروع محاوره 7:48 عصر توسط فیلسوفچه | ادامه‌ی محاوره ()