سفارش تبلیغ
صبا ویژن


محاورات

ان‌شاءالله از امروز بخش «از برکات پ.ن» یکی از بخش‌های اصلی این وبلاگ خواهد بود. اما اندر باب «پ.ن»: ایشون پی نوشت، پس نوشت، پیش نوشت یا هر پ.ن دیگه‌ای نیستند! ایشون همون امر خطیر «پایان نامه نویسی» بنده هستند که معرف حضور می‌باشند!

راستش از دیروز –گوش شیطون کر!- کار «نوک زنی» به کتاب‌ها رو که چه عرض کنم(!)، کار «قورت دادن» کتاب‌ها رو شروع کردم و ظاهراً هم سخت در تلاشم! Reading a BookComputer(مشخصه، نه؟!؟! ) در حین این قورت دادن‌ها گاهی به لقمه‌های شیرینی برمی‌خورم که حیفم می‌آد کامل و یکجا و یک بار برای همیشه نوش جانشان کنم، گاهی هم لقمه‌های چربی سر سفره‌ام پیدا می‌شه که هضمش دشواره! در هر دو صورت، آن لقمه رو اینجا می‌ذارم تا هر روز یک ناخنکی بهشون بزنم و ذره ذره ازشون لذت ببرم و هضمشون کنم! اینجوری اون لقمه با برکت می‌شه و شاید دیگران هم نصیبی ازش ببرند!For You

اما لقمه شیرین امروز:

از حضرت فاطمه الزهرا (علیهاالسلام) روایت شده: لذتی که از خدمت حضرت حق می‌برم مرا از هر خواهشی باز داشته است، حاجتی جز این ندارم که پیوسته ناظر جمال زیبا و والای خداوند باشم (نهج الحیات، فرهنگ سخنان فاطمه (علیهاالسلام) مرحوم دشتی، ص99)

اگر بهشت شیرین، بهشت آفرین شیرین‌تر!

از امروز باید به یاد بسپارم که نیت قربة الی الله لحظات عبادتم را، نه به امید نجات از نار بر لب آورم و نه به شوق جنات؛ زیرا شرط ادب در برابر او که مقصد قربتم است، حکم می‌کند در لحظه دعا خواسته‌ای جز درک اسماء و صفاتش نداشته باشم و ترجیع بند استغاثه‌هایم جز این نباشد:

دوست ما را و همه جنت و فردوس شما را...

[قسمت کمی چرب این لقمه] «اگر از آن سوی ایجاد، حرکت حبّی است از این سوی هم باید عبادت حبّی باشد...»Flower

حضرت حسن‌زاده آملی، دورس شرح اشارات و تنبیهات، نمط ششم: فی الغایات و مبادئها و فی الترتیب، چاپ طه، چاپ اول تابستان 87، ص66]

 


نوشته شده در دوشنبه 89/5/18 شروع محاوره 4:14 صبح توسط فیلسوفچه | ادامه‌ی محاوره ()